INVERTER - ΡΥΘΜΙΣΤΕΣ ΣΤΡΟΦΩΝ

Τρίτη, 29 Νοέμβριος 2022
από Electronio Electronio

Ένας μετατροπέας ελέγχει τη συχνότητα ισχύος που παρέχεται σε έναν κινητήρα εναλλασσόμενου ρεύματος για τον έλεγχο της ταχύτητας περιστροφής του κινητήρα.
Χωρίς μετατροπέα, ο κινητήρας εναλλασσόμενου ρεύματος θα λειτουργούσε με πλήρη ταχύτητα μόλις ενεργοποιούσατε το τροφοδοτικό. Δεν θα μπορούσατε να ελέγξετε την ταχύτητα, κάνοντας τις εφαρμογές για τον κινητήρα περιορισμένες. Η χρήση ενός μετατροπέα για τη ρύθμιση της ταχύτητας και της επιτάχυνσης ενός κινητήρα εναλλασσόμενου ρεύματος αυξάνει το εύρος των εφαρμογών του κινητήρα σε σύγκριση με έναν κινητήρα που λειτουργεί με σταθερή ταχύτητα. Η ταχύτητα ενός κινητήρα μετριέται κανονικά ως ο αριθμός στροφών ανά λεπτό (rpm). Ο ρυθμός επιτάχυνσης δίνεται ως η αλλαγή ταχύτητας σε μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο.
INVERTER SPEED REGULATORS

Δυνατότητες
Ρυθμίστε και αλλάξτε ελεύθερα τη συχνότητα και την τάση εναλλασσόμενου ρεύματος
Ένας μετατροπέας χρησιμοποιεί αυτή τη λειτουργία για να ελέγχει ελεύθερα την ταχύτητα και τη ροπή ενός κινητήρα.

Αυτός ο τύπος ελέγχου, στον οποίο η συχνότητα και η τάση ρυθμίζονται ελεύθερα, ονομάζεται διαμόρφωση πλάτους παλμού, ή PWM. Ο μετατροπέας μετατρέπει πρώτα την τροφοδοσία εναλλασσόμενου ρεύματος σε ισχύ DC και ξανά δημιουργεί ισχύ εναλλασσόμενου ρεύματος από τη μετατρεπόμενη ισχύ DC χρησιμοποιώντας τον έλεγχο PWM. Ο μετατροπέας εξάγει μια παλμική τάση και οι παλμοί εξομαλύνονται από το πηνίο κινητήρα έτσι ώστε ένα ρεύμα ημιτονοειδούς κύματος να ρέει στον κινητήρα για τον έλεγχο της ταχύτητας και της ροπής του κινητήρα.

Η έξοδος τάσης από το μετατροπέα είναι σε μορφή παλμού.
Οι παλμοί εξομαλύνονται από το πηνίο κινητήρα και ρέει ρεύμα ημιτονοειδούς κύματος. Ως αποτέλεσμα, η έξοδος από έναν μετατροπέα γενικής χρήσης δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για εξοπλισμό εκτός από κινητήρες.

 

Κύριες βασικές λειτουργίεςΕφαρμοστέοι κινητήρες
Οι μετατροπείς μπορούν να ελέγχουν τους επαγωγικούς κινητήρες. Οι  μετατροπείς  μπορούν να ελέγχουν συγχρονισμένους κινητήρες.

Καθώς οι κινητήρες επαγωγής μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την επίτευξη απλού ελέγχου ταχύτητας με σχετικά χαμηλό κόστος, χρησιμοποιούνται σε πολλές εφαρμογές. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο με τη σύνδεση ενός τροφοδοτικού AC, οπότε η εγκατάσταση είναι εξαιρετικά εύκολη. Γενικά, ένας ανεμιστήρας ψύξης είναι προσαρτημένος στο πίσω μέρος για να βοηθήσει στην εξάλειψη της θερμότητας που παράγεται από τον κινητήρα.

Ενίσχυση ροπής (Αντιστάθμιση ροπής)

Σε περιοχές χαμηλών συχνοτήτων, η πτώση τάσης έχει μεγάλο αντίκτυπο, μειώνοντας τη ροπή του κινητήρα. Για να αντισταθμιστεί αυτό, γίνονται προσαρμογές για την παραγωγή υψηλής τάσης στην απαιτούμενη συχνότητα. Αυτή η λειτουργία ονομάζεται ενίσχυση ροπής ή αντιστάθμιση ροπής. Διατίθενται δύο επιλογές ενίσχυσης ροπής: Μη αυτόματη ρύθμιση ροπής και αυτόματη ρύθμιση ροπής.
 

Ανίχνευση υπερφόρτωσης μετατροπέα

Υπάρχουν δύο τύποι υπερφόρτωσης με έναν μετατροπέα: υπερφόρτωση μετατροπέα και υπερφόρτωση κινητήρα. Η ανίχνευση υπερφόρτωσης πραγματοποιείται για την προστασία τόσο του μετατροπέα όσο και του κινητήρα από την καύση.

Ανίχνευση υπέρτασης τάσης και λειτουργία πέδησης

Όταν ένας κινητήρας επιβραδύνεται, ή όταν μειώνεται το φορτίο, ο κινητήρας χρησιμεύει ως γεννήτρια για την τροφοδοσία της ενέργειας στον μετατροπέα. Αυτό το φαινόμενο είναι γνωστό ως αναγέννηση. Εάν η αναγεννητική ενέργεια είναι πολύ μεγάλη για να αποθηκευτεί στον μετατροπέα, προκαλεί υπέρταση. Η αναγεννητική επεξεργασία χρησιμοποιεί τα κυκλώματα πέδησης που είναι ενσωματωμένα στο μετατροπέα για να μετατρέψει την αναγεννημένη ενέργεια σε θερμότητα μέσω αντιστάσεων, αποτρέποντας την υπέρταση.
 

Λειτουργίες ελέγχου

Έλεγχος V / f
Ο έλεγχος V / f είναι μια μέθοδος ελέγχου ενός κινητήρα παρέχοντας ένα συγκεκριμένο ρεύμα στο πηνίο για την έξοδο μιας συγκεκριμένης ροπής. Επομένως, η τάση και η συχνότητα βρίσκονται σε αναλογική σχέση. Αυτό ονομάζεται χαρακτηριστικά V / f.

Διάνυσμα ελέγχου
Ο φορέας ελέγχου χρησιμοποιείται για τη διόρθωση της κυματομορφής εξόδου σύμφωνα με την τάση και την έξοδο ρεύματος από τον μετατροπέα σε έναν επαγωγικό κινητήρα. Η ταχύτητα του κινητήρα και η ροπή εξόδου υπολογίζονται από την τάση και το ρεύμα εξόδου για τον έλεγχο τους. Αν και οι επαγωγικοί κινητήρες έχουν ασταθή χαρακτηριστικά, η χρήση του φορέα ελέγχου παράγει σταθερά χαρακτηριστικά όπου η πραγματική ταχύτητα μπορεί να ακολουθεί μια συχνότητα αναφοράς.Υπάρχουν κυρίως οι ακόλουθοι δύο τύποι ελέγχου φορέα.

Έλεγχος φορέα χωρίς αισθητήρες
Χωρίς αισθητήρα σημαίνει ότι δεν υπάρχει ανατροφοδότηση από έναν κωδικοποιητή. Αν και δεν υπάρχει σήμα ανάδρασης από έναν αισθητήρα, το ρεύμα και η έξοδος τάσης από τον μετατροπέα στον κινητήρα χρησιμοποιούνται για τη διόρθωση της κυματομορφής εξόδου. Αυτό επιτρέπει τον καλύτερο έλεγχο ταχύτητας.

Φορέας ελέγχου με ανατροφοδότηση κωδικοποιητή
Σε αντίθεση με τον έλεγχο χωρίς αισθητήρα φορέα, ο έλεγχος πραγματοποιείται χρησιμοποιώντας ανατροφοδότηση από έναν κωδικοποιητή. Ο κωδικοποιητής ονομάζεται επίσης γεννήτρια παλμών, και αυτός ο τύπος ελέγχου ονομάζεται επίσης φορέας ελέγχου με PG. Με αυτήν τη μέθοδο, ο μετατροπέας παρακολουθεί την τάση εξόδου, το ρεύμα εξόδου και την ανάδραση του κωδικοποιητή από τον κινητήρα. Η ανατροφοδότηση του κωδικοποιητή χρησιμοποιείται για τη ρύθμιση της κυματομορφής εξόδου για την εκτέλεση ακριβούς ελέγχου ταχύτητας.
 

Δείτε περισσότερα εδώ

Σχόλια

Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις

Γράψτε μια κριτική